Background image

Praktikos gerai savijautai

Kaip prižiūrėti savo psichinę sveikatą?

Background image

Mažai kam kyla klausimas, kodėl reikia prižiūrėti savo kūno higieną. Tačiau turime suprasti, kad tiek pat dėmesio reikalauja ir mūsų vidus, psichinė sveikata, nuo kurios priklauso, kaip mes jaučiamės kasdien. Tam, kad atsikratyti destruktyvių minčių, būti energingesniam, atrasti drąsos, prasmės ir taip toliau, reikia dirbti su savimi ir skirti laiko vidaus „higienai“. Prižiūrint savo kūną mes plauname dantis, prausiamės ir panašiai, o mūsų minčių (vidinė) higieną prižiūrima atliekant įvairias praktikas. Šiame tekste rasite gerai žinomas praktikas, kurias galite pritaikyti savo kasdienybėje, kad tai taptų jūsų naujais įpročiais. Atraskite SAU tinkamą vieną ar kelias praktikas, būkite pastovūs ir būtinai ryžtingi, kai pradėsite sau nuolaidžiauti ar tinginiauti. Greitai pastebėsite, kaip jūs keičiatės ir kaip keičiasi jūsų gyvenimas.

Background image
Kvėpavimo pratimai

Kvėpavimas yra energija, o įvairiomis kvėpavimo technikomis galime ją manipuliuoti: giliai ir intensyviai kvėpuodami pajusite energijos antplūdį, žvalumą, o ramus ir lėtas kvėpavimas padės nusiraminti ir labiau susikoncentruoti. Vieną galime daryti ryte, norint efektyviai pradėti dieną, o pastarąjį vakare, padedant kūnui atsipalaiduoti ir geriau pailsėti miegant. Apart to, sąmoningas kvėpavimas yra labai naudingas mūsų organizmui ir psichinei sveikatai, o pasikeitimą savijautoje pastebėsite iškart.

Wim Hof kvėpavimas. Tai paprastas ir visiem prieinamas bei efektyvus pratimas. Štai, kaip jis atliekamas:

1.  Įsitaisykite patogiai, galite sėdėti tiesia nugara arba gulėti, svarbu, kad jūsų pozicija netrukdytu laisvai kvėpuoti.

2.  Užsimerkite ir pasistenkite nuraminti savo mintis. Padarykit 30 – 40 gilių įkvėpimų. Įkvėpti galite per nosį arba per burną, iš pradžių į apatinę pilvo dalį, po to pilnai į plaučius, iškvėpkite paleisdami visą įtampą. Galite pajusti tirpimą, lengvumą, galvos svaigimą, tačiau šie dalykai nėra ne kiek pavojingi.

3.  Paskutinį kartą įkvėpkite kiek tik galite ir iškvėpę sulaikykite kvėpavimą, kol pajusite norą vėl įkvėpti. Kadangi kūnas bus ląstelėse prikaupęs daug deguonies, nustebsite, kiek ilgai galite išbūti nekvėpuojant.

4.  Kai nuspręsite, kad jau reikia įkvėpti, vėl įkvėpkite pilnus plaučius ir užlaikykite 15 sekundžių ir tada galite iškvėpti. Būsite padarę vieną Wim Hof kvėpavimo pratimo ciklą, jį galite kartoti 3-4 kartus. Po visų kvėpavimų galite pamedituoti ir pasidžiaugti lengvumo jausmu.

Rekomenduojame pirmąjį kartą šį pratimą atlikti su nurodymais, Vaizdo įrašą bei daugiau informacijos rasite oficialiame Wim Hof puslapyje. Šis ir kiti kvėpavimo pratimai padeda sumažinti stresą, įtampą, pagreitinti atsistatymą po fizinių krūvių, sustiprinti imunitetą, pagerinti miego kokybę, sustiprinti kūrybiškumą, susikaupimą ir pagerinti bendrą žmogaus savijautą. Kviečiame išbandyti!

Taip pat galite daugiau pasidomėti apie kitas kvėpavimo praktikas, kaip Cirkuliacinis Kvėpavimas (Rebefingas) ar Pranayama.

Background image
Meditacija

Vyrauja daug meditacijų metodų šiame tekste pristatysime paprastą, mindfulness (sąmoningą) meditaciją, kuri yra visa ko pagrindas ir labai stipri praktika. Reguliariai medituojant, skiriant tam 10-20 min. kiekvieną dieną, pajusime teigiamus efektus, kaip intelekto sustiprėjimas, bendro streso lygio sumažinimas, pagerėjusi miego kokybė, koncentracija, pagerėjusi emocinė, psichinė sveikata bei daug kitų.

Mantra meditacija. Kai medituojant kartojami garsai ar tam tikros afirmacijos. Viena iš labiausiai žinomų mantrų, tai OM garso vibracijos. Kas atranda vieną ar kitą praktiką artimą sau, pasidomėkite atlikimo technikomis ir drąsiai išbandykite.

Osho dinaminė meditacija, tai dar viena, šiek tiek kitokia praktika nuo pastarųjų. Ji itin efektyvi norint atsikratyti įsisėnijusių nuoskaudų, paleisti praeities įvykius, išsilaisvinti nuo ribojančių įsitikinimų. Osho dinaminę meditaciją sudaro 5 fazės, kurios apima ir fizinius judesius, kurie padeda apsivalyti emociškai. Įspėju, kad pamatę, kaip atrodo ši meditacija, suprasite, kad turite minėtų, ribojančių įsitikinimų.

Jei meditacija yra jums nauja, taip pat galite susiradę įgarsintą vaizdo įrašą sekti nurodymais, kol suprasite, kaip viskas atliekama.

Background image
Rytinis rašymas

Šią praktiką aprašo Julia Cameron savo knygoje „The Artist‘s Way“. Knygoje pristatomi metodai ir praktikos kūrybiškumui bei savimonei lavinti. Pasak autorės, rašymas ranka iš pačio ryto kiekvieną dieną po tris puslapius transformuoja sąmonę. Tekstas neturi būti meninis ir laikomas tikru rašymu. Minčių dėstymas šiai praktikai turi būti laisva forma, tai gali būti jūsų esamos mintys, pamąstymai, vidinis balsas, impulsai. Rašymas yra puiki praktika norint pažinti save, nes pastebėsite, kad tai, ką rašote yra jūsų dalis, tai jus ir jūsų mintis supa, galėsite analizuoti savo užrašus „iš viršaus“, pastebėti savo stipriąsias ir silpnąsias savybes. Kasdienis rytinis rašymas padės suprasti ko iš tiesų norite, kas trukdo jaustis geriau, bei atsakyti į daugelį kylančių vidinių klausimų bei konfliktų. Rašymas privers jus tapti atviresniu pačiu sau, o tapus atviresniu sau, tapsite atviresniu ir su kitais. Pagerinę santykį su savimi, pagerės santykiai ir su aplinkiniais. Taip pat pajusite dėkingumą, galbūt kils naujų idėjų ir kas žino, kaip greitai ši praktika gali pakeisti gyvenimą. Atlikdami šią praktiką skirkite laiko sau ir atsitraukite nuo visų galimų blaškymų.

Background image
Šaltas vanduo

Yra daugelis būdų iškelti sau iššūkių, šaltas rytinis dušas gali būti vienas iš jų. Ši praktika tapusi populiari tarp sveikuolių ir iš jos gaunama nauda vis dažniau moksliškai įrodoma ir entuziastų aptarianijama. Apart to, kad atlikę šaltą dušą nuo pačio ryto pasijusite įveikę save, nugalėję baimę ir sukėlę didelį kiekį dėl energijos dienai, ši praktika atneša teigiamus padarinius, kaip:

· Pagerina kraujo cirkuliaciją (padeda išvengti širdies ir kraujagyslių ligų)

· Pagreitina atsistatymą po intensyvaus fizinio krūvio

· Sustiprina odos ir plaukų būklę

· Stiprina imuninę sistemą (reguliariai praktikuojant užmiršite apie ligas)

· Gerina bendrą savijautą, smegenų veiklą.

Šaltinis.

Tai praktika reikalaujanti didelio nusiteikimo. Siūlome pradėti palengva, iš pradžių galite šaltu vandeniu apsipilti prausimosi pabaigoje 15 sekundžių, kiekvieną kartą šį laiką vis didinti, o ir vėliau šokti tiesiai į ledinį dušą. Ši praktika puikiai dera su Wim Hof kvėpavimo pratimu.

Background image
Judėjimas ir mityba

Negalime nepaliesti sporto ir mitybos temos, nes tai yra pamatas gerai savijautai. Iš meditacijos ar kvėpavimo praktikų negalėsite gauti maksimalios naudos, jei kūnas apkrautas sunkiu, apdirbtu maistu ir cukraus pertekliais. Siekiamybė turėtu būti stiprus, lankstus ir ištvermingas fizinis kūnas, tad užsiimti jūsų mėgstama aktyvia veikla turėtumėt ištisai.  Viskas: kūnas, mintys ir siela yra trapusavyje susiję, o skirdami dėmėsį visiems, galėsite mėgautis gera psichine savijauta ir siekti didelių užmojų.

CozyPlace komanda skatina Jus būti ryžtingiems, nuosekliems, aktyviems, judėti, sveikai maitintis, daug kurti, dirbti su savimi atliekant praktikas ir neužmiršti pasidžiaugti procesu.

Background image

Informacija

Susisiekite su mumis

Pamėnkalnio g. 23, Vilnius

Tel. nr.: +370 670 605 69

info@cozyplace.lt

Tapk partneriu!

Meniu

Sekite mus!